برند کارفرمایی در منابع انسانی چیست؟

what is employer branding

فهرست مطالب

 برندسازی منابع انسانی به این موضوع می پردازد که کارکنان فعلی یا آینده یا بالقوه شرکت در مورد شرکت به عنوان یک کارفرما چگونه فکر می‌کنند. این برندسازی در مورد تصویر کلی و ارزش های شرکت شما است. یک استراتژی برندسازی منابع انسانی قوی می تواند به شرکت شما کمک کند تا بهترین نامزدها را جذب کند و مجموعه بزرگتری از کارمندان بالقوه را برای انتخاب فراهم کند. از سوی دیگر، یک استراتژی ضعیف، یا حتی بدتر از آن، شرکت بدون استراتژی، می‌تواند حتی از درخواست نامزدهای برتر برای فرصت‌های شغلی شما جلوگیری کند. بدون توجه به برندسازی منابع انسانی شرکت شما می‌تواند محیط کاری ضعیفی ایجاد کند که ممکن است کارمندان فعلی شما را به جستجوی کارفرمای دیگری ترغیب کند. منابع انسانی می‌تواند با ایجاد یک محیط کاری مثبت، توسعه شیوه‌های منابع انسانی نوآورانه، و پرورش فرهنگ مشارکت ، نقش مهمی در پیشرفت برند سازمانی و شکل‌دهی و ارتقای برند کارفرما ایفا کند.

برند کارفرمایی و اهمیت ارتقای آن

برندسازی کارفرما روندی هوشمندانه و تصمیمی عاقلانه و ناگزیر برای ارائه بهترین تصویر از مجموعه به کارمندان فعلی افراد جویای کار مشتری و ارباب رجوع و سایر ذینفعان داخل یا خارج مجموعه می باشد.

یکی از مهمترین اهداف برندینگ کارفرما ایجاد تمایز و پیشی گرفتن از رقبا در دنیای رقابتی امروز است تا مخاطب مورد نظر درگیر کنجکاو مشتاق و در نهایت جذب شود. تا زمانی که رقابت تجاری وجود دارد، شهرت یک شرکت نقش حیاتی در جذب مشتریان و افزایش درآمد داشته است. اما چیزی که مشخص نیست، نقش مهمی است که برند کارفرمای شما در جذب نامزدهای برتر بازی می کند.

در اینجا چند دلیل مهم و قانع کننده برای اینکه برندسازی کارفرما را بخشی از فرآیند استخدام خود کنید آورده شده است.

حفظ کارمندان فعلی و جذب کارمندان مهم و ارزشمند با پتانسیل بالا

یک برند کارفرمای اصولی و مستحکم باعث می شود که کارکنان فعلی شما به اینکه بخشی از سازمان شما هستند افتخار کنند و در صدد حفظ موقعیت و ارتقای جایگاه شغلی خود برآیند. عضویت در سازمانی با فرهنگ کاری عالی برای جویندگان کار امروزی، مهم است و شرکت ها باید مراقب باشند که چگونه این فرهنگ را به نمایش می گذارند. اکثر جویندگان کار قبل از درخواست به شبکه های اجتماعی شرکت شما نگاه می کنند، بنابراین از پروفایل های اجتماعی شرکت خود برای ایجاد فرهنگ کارمند محور استفاده کنید و بیشترین بهره را از لینکدین، فیس بوک و توییتر ببرید.

برندینگ کارفرما و تاثیر آن در کاهش هزینه های استخدام نیروی جدید

اگر یک پروسه قوی برندسازی کارفرما دارید، گزینه های استخدامی به سراغ شما می آیند، به این معنی که می توانید هزینه های کمتری را صرف بازاریابی استخدام  کنید. کار کردن برای یک شرکت معروف و مشهور برای بسیاری از افراد حیاتی است و اگر شرکت خود را به این شکل نشان دهید، با کمترین هزینه نامزدهای بیشتری را برای نقش‌های آزاد جذب خواهید کرد.

کارمندان خود را به حامیان برند تبدیل کنید!

وقتی کارمندان فعلی شما تجربیات کاری مثبت خود را با حلقه های دوستان خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، برای حمایت از استراتژی های استخدام شرکت شما مفید خواهد بود.

کارمندان خود را با درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به حامیان برند تبدیل کنید . هنگامی که آنها بازخوردهای مثبت خود از محیط کارشان را منتشر می کنند، قدرت برند شما به طور خودکار نامزدهای بالقوه را جذب و تحت تأثیر قرار می دهد. کارمندان راضی فعلی و سابق می توانند منبع ارزشمندی برای معرفی نامزدها باشند و توانایی شما را برای جذب استعدادهای برتر تقویت کنند.

 افزایش مشارکت کارکنان با برندسازی کارفرما میسر می شود.

زمانی که سازمان شما در بین کارکنان خود به عنوان یک برند کارمند محور شناخته می شود میزان رضایت کارمندان افزایش می یابد و مشارکت خود خواسته کارمندان جز ذاتی فرهنگ شرکت شما می شود و نتیجه این مشارکت افزایش بهره وری و سود است. که با کمک این سودآوری شرکت شما می تواند نامزدهای بالقوه بیش تری را برای نقش های سازمانی جذب کند.

در فرایند برندینگ کارفرما ارزش برند خود را نشان دهید.

بازار متعلق به متخصصان و استعدادهای برتر هر حرفه است و طبیعتا برای آنها گزینه های متعددی در بازار کار وجود دارد.اما این متخصصان ماهر همیشه کارفرمایانی را انتخاب می کنند که با آنها ارزش های مشترک داشته باشند پس اطمینان حاصل کنید که ارزش برند خود را به وضوح بیان می کنید تا بتوانید بهترین ها را برای سازمان خود جذب کنید.

جویندگان حرفه ای کار فقط به پیشنهادات تجاری شما اهمیت نمی دهند بلکه آیتم های نامشهود مانند چشم انداز اهداف بلند مدت ارزش ها و محیط کاری شما نیز حائز اهمیت می باشد.

فرهنگ سازمانی منحصر به فرد و تمایز خود را نشان دهید.

بسیاری از کاندیداها می خواهند برای شرکتی با فرهنگ پویا و نیروی کار متنوع کار کنند. آنها می خواهند که کار در عین حال سرگرم کننده و با ارزش باشد. بنابراین، شرکت باید در هنگام تبلیغ برند کارفرما، محیط کار، فرهنگ شرکت و امتیازات خود بسیار زیرک باشد. همواره به دنبال راه هایی برای نشان دادن آنچه فرهنگ شما را منحصر به فرد می کند و تنوع در نیروی کار را نشان می دهد باشید. همه این‌ها می‌توانند شما را در رقابت برای جذب بهترین ها پیروز کند.

برای آن دسته از رهبران ارشد سازمانی که هنوز به اهمیت و لزوم پروسه برندینگ کارفرما پی نبرده اند باید خاطر نشان سازیم که بسیاری از عواملی که افراد تصمیمات شغلی خود را بر اساس آن می گیرند خارج از کنترل شماست اما برندسازی کارفرما یکی از آنها نیست.این تنها مزیت کاربردی در محیط به شدتت رقابتی امروز است و عاملی جدایی ناپذیر حیاتی و غیر قابل اغماض.شعارهای قدیمی مثل (بهترین ها از آن ماست ) یا ( با ما بهترین باشید) دیگر کافی نیست. روی چیزی که هستید تمرکز و سرمایه گذاری کنید.

دیو مارکت می تواند با ارائه یک برنامه بلندمدت مشاوره منابع انسانی برای حذف نقاط ضعف سیستم جذب و نگه داشت نیروی انسانی شما، و ارتقا کیفیت بهره‌وری، به شما در مسیر تبدیل شدن به برند کارفرمایی حوزه تخصصی بیزینستان کمک کند. برای آشنایی با خدمات تخصصی دیو مارکت می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نویسنده و مترجم: ن. مظفری

نویسنده:

جهت دریافت آخرین مقالات

محتوای مشابه

branding and its importance

اهمیت برندینگ

اهمیت برندینگ در نگاه اول شاید وقتی به اهمیت برندینگ فکر می کنید یاد یک سری اشکال،حروف و رنگ می افتید. اما اگر کمی عمیق

09999965640